Обучение на лица, подпомагащи хората с увреждания за реализация на пазара на труда

Пилотно обучение на консултанти по подкрепена заетост за хора с увреждания ще се организира в края на 2016 г. като част от проектните дейности по проект COACH@WORK, в който НАПОО е  партньор. Това решение беше взето на четвъртата работна международна среща на партньорите по проект: Професионален обучителен курс и EQAVET оценъчна система за проследяване на качеството на трудови коучъри и доставчици на услуги по подкрепена заетост за хора с увреждания“,  Erasmus+, която се проведе на 30 и 31 май, 2016 г. в гр. Истанбул, Турция.

Проектът цели разработването и въвеждането на EQAVET система за признаване и валидиране на знания, умения и компетентности, придобити от доставчици на подкрепена заетост за хората с увреждания.

Подкрепената заетост е метод за работа с хора с увреждания и други групи в неравностойно положение, с цел  получаване достъп и подкрепа за трайна платена заетост на пазара на труда. Една от ключовите цели на проекта е да бъде окончателно преодоляно погрешното разбиране, че тази група, поради получаването на социални помощи, няма необходимост от постоянна трудова заетост.

На срещата присъстваха представители на  партньорите по проекта: „ЗГУРА-М” ЕООД, гр. Пловдив, България; Национална агенция за професионално образование и обучение (НАПОО), България; Национална федерация на работодателите на инвалиди (НФРИ), България; „Интерпроджектс“ ЕООД, България;  Jugend am Werk Steiermark GmbH (JaW), Австрия; UBITED, Турция.

По време на срещата са представени разработените обучителни модули, оценъчни тестове, като е демонстрирана и платформа за електронно обучение, която ще бъде достъпна на сайта на проекта  за всички заинтересовани.

НАПОО представи дейностите за включване в СППОО на нова специалност „Консултант подкрепена заетост“ към  професия 762010, „Посредник на трудовата борса“, професионално направление код 762, „Социална работа и консултиране“ от СППОО;

Съгласно графика на предстоящите дейности предстои „пилотиране“ в България, Турция, Австрия и Испания. Всеки партньор в периода от 01.09.2016 г. до 15.10.2016 г. ще идентифицира  20 човека, които да преминат електронните обучителни модули. Тестването на методологията ще се проведе в периода 01.11- 01.05.2017 г. На финалната конференция в София през 2017 г. ще бъдат представени резултатите, както и  самите участници в пилотирането, преминали успешно процеса на валидиране и сертифицирани.

Ако желаете да се включите в тестването на разработените учебни програми и материали – пишете на електронната поща на НАПОО или на „ЗГУРА-М” ЕООД, гр. Пловдив.