В Държавен вестник са публикувани Държавните образователни стандарти за придобиване на квалификация по професиите „Екскурзовод“ и „Химик-технолог“

В брой 22 от 15.03.2019 г. са обнародвани следните Наредби на министъра на образованието и науката за утвърждаване на Държавните образователни стандарти за придобиване на квалификация по професиите:
• Наредба № 8 от 8 февруари 2019 г. за придобиване на квалификация по професията „Екскурзовод“ – със специалности от трета и четвърта степен на професионална квалификация – http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=135502
• Наредба № 9 от 8 февруари 2019 г. за придобиване на квалификация по професията „Химик-технолог – със специалности от трета и четвърта степен на професионална квалификация – http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=135509

Държавният образователен стандарт за придобиване на квалификация по професията „Екскурзовод“ е разработен от НАПОО с участието на специалисти от съответната професионална област – експерти с правоспособност от Асоциацията на екскурзоводите в България и регистрирани екскурзоводи с преподавателски опит.
В разработването на Държавния образователен стандарт по професия „Химик-технолог“ са участвали представители на ПГ по текстилни и кожени изделия, ПГ по екология и биотехнологии,
ПГ по керамика, преподаватели от ВХТИ, гр. София и МГУ, гр. София, експерти с опит в Национална нефтена компания ПДНГ Плевен, представители от браншовата камара на целулозно -хартиената промишленост.

В разработените Държавни образователни стандарти са описани ясно и точно единиците по обща, отраслова и специфична професионална подготовка, с необходимите резултати от ученето – знания, умения и професионални компетентности, които гарантират на обучаваните възможността за упражняване на професията след завършване на обучението и успешно положени изпити за придобиване на професионална квалификация.
ЦПО, които имат в лицензията си професии с утвърдени нови ДОС за придобиване на квалификация по професии следва да прегледат и при необходимост да актуализират учебните си планове и учебните програми.